Jak Skutecznie Podwyższyć Współczynniki Otwarć i Klikalności E-maili?

Marzec 1, 2013 Email Marketing

Czy e-mail marketing spełnia twoje oczekiwania i jest wystarczająco efektywny?

Wiele osób prowadzących biznes online albo nie wie jak działa e-mail marketing albo nie wie, co tak naprawdę może dzięki niemu osiągnąć.

Co więcej w dzisiejszych czasach każdy, wliczając w to mamy, jest zaangażowany w e-mail marketing. To skutkuje skrzynkami zapchanymi informacjami od konkurencji. E-mail marketing jest teraz trudniejszy niż kiedykolwiek.

Poniżej przedstawiono powody dla których twoje współczynniki otwarć i klikalności nie są takie jakich byś sobie życzył. Wiemy, że to niezbyt miłe uczucie gdy ruszasz z kampanią mailingową, a nie uzyskujesz takiej liczby otwarć jakiej chcesz.

Zobaczmy jak można rozwiązać te problemy!

 

Po pierwsze: Napisz przyciągający nagłówek

Na pewno słyszałeś to wiele razy, ale zanim poruszymy temat innowacyjnych rozwiązań musisz dobrze opanować podstawy. Jeśli nie przywiązujesz wystarczającej uwagi do nagłówków zabijasz swoją kampanię e-mail marketingu zanim dasz jej szansę zakwitnąć.

Oto przykład: Zmień nagłówek z „Jak stworzyć najlepiej sprzedający się produkt” na „Stwórz produkt bardziej seksowny niż Nicole Kidman”, a poskutkuje to podwojeniem się liczby otwarć.

Pisanie magnetycznych nagłówków to szeroki temat i nie można zamknąć go w kilku zdaniach. W związku z tym warto poszerzyć swoją wiedzę w tym obszarze.

Kiedy już wiesz jak ważne jest by dobrze dopracować swoje nagłówki możemy przejść do czegoś nowego.

 

Najlepsza częstotliwość e-mail: To nie to co myślisz

Być może widziałeś infrografikę na The Science of Email Timing:

 

częstotliwość wysyłania emaili

 

W takim razie zapytam: Jaka jest najlepsza częstotliwość autorespondera?

Raz w tygodniu? Raz w miesiącu? Raz dziennie? Jeśli szybko rzucisz okiem na inforgrafikę powiesz: „1 do 4 e-maili w miesiącu”.

Prawdopodobnie jest to dobry punkt wyjścia, nawet jeśli odpowiedź jest zła. Prawdą jest, że musisz to przetestować i odkryć jaka jest twoja najlepsza częstotliwość e-maili… a najlepsze kampanie zmieniają częstotliwość pomiędzy każdym wysłanym e-mailem.

 

Wyjaśnijmy…

Jedną z rzeczy, o której wie niewiele osób jest to, że w e-mail marketingu chodzi o budowanie relacji z ludźmi z twojej listy. Ostatecznym celem tej relacji jest sprzedanie produktu równocześnie pomagając samym klientom.

Ta wiedza jest kluczem do określenia najlepszej częstotliwości autorespondera.

Pozwól, że teraz zapytam: Jak ważne jest pierwsze wrażenie podczas spotkania nowej osoby?

Istnieje mnóstwo badań na temat pierwszego wrażenia, które udowodniły, że ciężko jest naprawić pierwsze złe wrażenie.

To samo odnosi się do biznesu online. Najważniejszy jest pierwszy kontakt z twoją marką. Zwłaszcza w e-mail marketingu. To ważne, abyś dostarczył swoim subskrybentom dużo wartości najszybciej jak tylko możesz.

Co więcej, ludzie potrzebują zetknąć się z twoim biznesem wiele razy zanim podejmą działanie, np. kupią produkt, zapiszą się do twojej listy mailingowej albo zrobią cokolwiek innego, do czego chcesz ich namówić.

Chet Holmes, jeden z najlepszych trenerów biznesu na świecie, twierdzi, że tylko 3% twoich odbiorców jest gotowych do nabycia produktu od razu, a kolejne 6% jest otwarte na tę propozycję. Jeśli chcesz uzyskać większy odsetek klientów musisz wejść z nimi w interakcję kilka razy.

To samo odnosi się do związków. Jeśli chcesz mieć z kimś dobry kontakt, potrzebujesz spotkać się z tą osobą wiele razy. W przypadku e-mail marketingu musisz rozłożyć w czasie wartości, które oferujesz klientom.

To prowadzi do ciekawej strategii e-mail marketingu.

 

Mądra częstotliwość autorespondera

Oto przykładowe statystyki dotyczące otwarć i kliknięć w e-mailach:

 

otwarcia i klikalność

 

Jak widać pierwszy e-mail został otwarty przez ponad 70% osób. Najniższy wskaźnik otwarć w całej serii autorespondera to 52%, a średni współczynnik klikalności to około 40%.

Użyta częstotliwość autorespondera pochodzi z badań nad naturalnym tworzeniem się relacji. Jest ono podzielone na 4 etapy, a każdy z nich ma inną częstotliwość.

 

Etap 1: Uzależnienie wartości

Na tym etapie chcesz zapewnić fajną treść w bardzo krótkim czasie. Powodem jest to, że musisz złapać swoich subskrybentów od początku. Jeśli w tym momencie tego nie zrobisz odbije się to później na wskaźniku otwarć.

To samo stanie się w sytuacji gdy nie dostarczysz wiadomości w krótkim czasie. Twoi subskrybenci jeszcze dobrze cię nie znają, dlatego musisz dać im powód do pogłębiania waszej znajomości.

To jak często na tym etapie e-maile powinny być wysyłane zależy od przypadku. U każdego działa inny przedział czasowy, który trzeba odkryć poprzez analizy wskaźnika otwarć.

Pierwszy etap powinien trwać około 10-15 dni. Jeśli potrwa on krócej nie będzie skuteczny w stworzeniu więzi, a jeśli potrwa dłużej znudzisz swoich odbiorców.

Do końca tego etapu nic nie sprzedawaj, ponieważ to za szybkie tempo. Nie tylko nic nie sprzedasz, ale także będziesz postrzegany jako zagorzały sprzedawca, co nie jest korzystne.

wartość dodatkowa

Etap uzależnienia wartości: Wysyłaj wiele użytecznych wiadomości w krótkich odstępach czasu. Jeden email co 2 dni będzie idealnym rozwiązaniem.

 

Etap 2: Wbijanie

Na tym etapie chcesz pogłębić swoją relację z odbiorcami. Wszystko co musisz zrobić to dalsze zapewnianie dobrej treści.

Należy trochę zmniejszyć częstotliwość wysyłania wiadomości. To pozwoli by czytelnicy mogli poczuć tęsknotę za twoją „brakującą” treścią, a to pomoże ci utrzymać wysoki wskaźnik otwarć.

Jedna wiadomość na 3-4 dni powinna dać dobre rezultaty.

Dobrze jeśli ten etap trwa około 12-18 dni, jednak możesz spróbować zrobić to inaczej by zobaczyć czy otrzymasz lepsze wyniki.

Możesz zacząć sprzedawać swoje produkty, jednak zobaczysz, że niewiele ludzi kupi je na tym etapie.

wbijanie

Etap wbijania: Zmniejsz częstotliwość autorespondera. Wysyłaj jednego maila co 3-4 dni.

 

Etap 3: Porozumienie

Jeśli dojdziesz do tego etapu ze swoimi odbiorcami oznacza to, że nawiązałeś z nimi kontakt.

Dałeś im wiele wartości i kontaktujesz się z nimi od dłuższego czasu, więc relacje są dobrze zbudowane.

Wciąż jednak musisz przesyłać im dobrą treść, aby wzmacniać waszą więź.

Częstotliwość może zmniejszyć się do 4-5 dni.

Etap powinien trwać minimum 20 dni. Chodzi o to, aby jeszcze bardziej pogłębić relacje ze swoimi odbiorcami, dlatego potrzebujesz większych odstępów czasowych i mniejszej ilości treści. Już cię lubią, więc chodzi o czas, a nie o wartości.

raportowanie

Etap porozumienia: Ponownie zwolnij z częstotliwością wysyłania maili: przecież chcesz dostarczać swoje treści użytkownikom przez długi czas. Jeden mail co 4-5 dni jest wystarczający.

 

Etap 4: Lojalność

Subskrybenci, którzy wciąż czytają twoje e-maile są lojalnymi czytelnikami, fanami, a zazwyczaj klientami. Musisz tylko utrzymać waszą relację poprzez przesyłanie informacji.

Częstotliwość może jeszcze bardziej się zmniejszyć, np. do 5-6 dni.

Etap może trwać do momentu, aż prześlesz wszystkie swoje wiadomości lub tak długo jak odbiorcy będą czytać twoje e-maile.

lojalność

Etap lojalności: Musisz jedynie zapewniać wysokiej jakości treść swoim subskrybentom dla podtrzymania relacji. Wysyłaj jednego maila co 5-6 dni.

 

Dla powtórzenia – oto jak przebiega cały proces:

 

cały proces

 

Drugi przyciągający magnes

Jeśli popracujesz nad częstotliwością swojego autorespondera zobaczysz dobre rezultaty. Wiadomym jest, że chcesz by były one najlepsze. Aby tak się stało potrzebujesz drugiego „przyciągającego magnesu”.

W dzisiejszych czasach każdy oferuje swoim odbiorcom darmowego e-booka. Jednakże, jak się spodziewasz, ty potrzebujesz czegoś innego by wyróżnić się z tłumu.

Rozwiązaniem jest zaoferowanie drugiego przyciągającego magnesu ludziom, którzy subskrybują twoje e-maile. To jednak nic specjalnego. Wiele osób oferuje więcej niż jedną przyciągającą rzecz i odnosi to pozytywny skutek. Faktycznie ci marketerzy osiągają wyższe noty od innych. Jednak ty możesz chcieć być nawet lepszym niż oni.

To co możesz zrobić to podzielenie drugiej przyciągającej rzeczy na wiele kawałków i serwowanie ich pojedynczo w osobnych wiadomościach. Tym sposobem ludzie, którzy chcą poznać wszystkie części muszą otworzyć każdy kolejny e-mail od ciebie.

Przykładowo możesz przesłać im kurs e-mail w 12 częściach.

Nie zapomnij zaznaczyć, że to co chcesz przekazać czytelnikom będzie podzielone na kilka części, aby zrozumieli, że muszą otwierać wszystkie wiadomości od ciebie chcąc zapoznać się z całą treścią.

Pamiętaj, że musisz podzielić swój drugi magnes na czytelników na tyle części, by pokryć cały czas twojego autorespondera.

Prawdopodobnie zastanawiasz się dlaczego powinieneś posiadać drugi magnes na czytelników zamiast podzielić na kilka części swoją pierwszą przyciągającą treść. Powód jest czysto empiryczny: Współczynnik klikalności zazwyczaj brutalnie spada. Musisz natychmiast dać swoim subskrybentom swoją pierwszą treść, aby szybko zapewnić dużą wartość. Pamiętaj, że jest to niezbędne do zbudowania silnego związku.

 

Podsumowanie

Z każdym dniem w e-mail marketingu pojawia się coraz większa konkurencja. W związku z tym musisz opracować nowe rozwiązania co pozwoli na osiągnięcie dobrych rezultatów. Jednak, kto wie? Może to, co zamieszczono powyżej za rok będzie już standardem i trzeba będzie sięgnąć po jeszcze inne rozwiązania?

Możesz wypróbować ten punkt odniesienia, ale w końcu będziesz musiał dostosować swoją treść, oferty, inscenizacje i częstotliwość do tego co zadziała najlepiej dla ciebie. Co jest najważniejsze? Treść, treść, treść!