Jak znaleźć Reklamodawców dla swojej strony internetowej?

Wydawcy docierają do Reklamodawców, których chcą promować różnymi ścieżkami. Lista metod jakimi posługują się, aby znaleźć partnerów do współpracy jest dosyć długa. Niemniej jednak jest kilka głównych metod, które mogą ułatwić Wydawcom poszukiwania.

Promocja w sieci afiliacyjnej (programy partnerskie)

Sieć afiliacyjna daje Wydawcom możliwości ogłaszania swoich programów partnerskich. Po uprzednim zalogowaniu się do sieci widzą aktualne ogłoszenia Reklamodawców. Inną możliwością  są wiadomości generowane przez sieć dla Reklamodawców. Zawierają one informacje o programach partnerskich proponowanych przez różnych Wydawców. Działa to więc w obie strony. Wydawcy dowiadują się o Reklamodawcach a Reklamodawcy o Wydawcach.

Wyszukiwanie Reklamodawców w sieci afiliacyjnej

W sieci afiliacyjnej dostępna jest zazwyczaj lista Reklamodawców.  Są oni podzieleni na różne kategorie w zależności od branży jaką się zajmują (np: zdrowie i uroda, motoryzacja, oprogramowanie etc.) czy też okazji (np: wakacje, początek roku szkolnego). Dostępny jest również podział według zarobków jakie Reklamodawcy osiągają w sieci (najwyższą kategorię stanowią tzw. „PowerRank”). Wydawcy mają możliwość zalogowania się do sieci i przeszukiwania dostępnej bazy Reklamodawców.

Wyszukiwarka Google

Innym sposobem na znalezienie Reklamodawcy jest skorzystanie z wyszukiwarki Google. Warto pamiętać, aby do wyszukiwanego tematu dodać frazę – program partnerski. Dzięki temu łatwiej wyselekcjonujemy Reklamodawców, którzy nas interesują.

Strony reklamodawców

Strony Reklamodawców są kolejną alternatywą w poszukiwaniu partnera. Większość Reklamodawców umieszcza na swoich stronach link odnoszący do programu partnerskiego wraz ze wszystkimi potrzebnymi informacjami.

Strony agencji reklamowych (Outsourced Program Manager)

Dobrym sposobem dla Wydawców jest korzystanie z agencji OPM. Zarządzają one programami partnerskimi pewnej ilości Reklamodawców. Wydawca, który zdecyduje się na współpracę i przekona się do takiej agencji, może promować Reklamodawców, których wybierze. Może również wybrać innych klientów poleconych mu przez agencję OPM.

Kontakt z opiekunami programów partnerskich (Affiliate Managers)

Częścią pracy Opiekuna Wydawcy jest pozyskiwanie Wydawców do programu partnerskiego. Opiekunowie przeszukują Internet pod kątem potencjalnych partnerów, którzy promowaliby ich Reklamodawców. Często kontaktują się z nimi bezpośrednio  i nakłaniają do przyłączenia się do programu partnerskiego.

Tematyczne fora internetowe

W Internecie można znaleźć dosyć dużą liczbę forów z zakresu marketingu afiliacyjnego. Póki co, głównie w wersji anglojęzycznej.  Są one cennym źródłem informacji zarówno dla Wydawców jak i Reklamodawców.  Fora służą nie tylko wymianie informacji, nawiązywaniu kontaktów i współpracy, ale wystawiają też świadectwo korzystającym z nich użytkownikom. Reklamodawca, który jest użytkownikiem takiego forum jest „żywą” informacją o programie partnerskim, do którego należy, o swoim Wydawcy oraz Opiekunie Wydawcy.

Konferencje z zakresu marketingu afiliacyjnego

Bezpośredni kontakt z ludźmi z branży jest znakomitą formą utrzymywania i rozwijania relacji pomiędzy Wydawcami i Reklamodawcami. Niestety w dalszym ciągu brakuje tego typu wydarzeń w Polsce. Liderem w organizacji konferencji są Stany Zjednoczone. To tam, od 2003r. co roku odbywa się największe tego typu wydarzenie – Affiliate Summit (http://www.affiliatesummit.com/).

Powyższe sposoby poszukiwania Reklamodawców przez Wydawców nie są jeszcze w pełni rozwinięte i funkcjonują raczej w mniejszym niż w większym stopniu w Polsce. Stanowią jednak dobry przykład, z którego można się uczyć i wyciągać wnioski.

Więcej informacji na temat marketingu afiliacynego znajdziesz w naszym darmowym przewodniku.