Jeśli zastanawiasz się jak rozpocząć swój własny biznes online, na początek przedstawiamy kilka wskazówek dotyczących poszukiwania ofert i tworzenia swoich własnych. Oto najważniejsze z nich:
1. Wyjście w różne obszary. Najprostszym sposobem jest przeglądanie stron internetowych. Jeśli masz pomysł na specyficzną niszę, wykorzystaj Google w trakcie wyszukiwania i sprawdzaj spoty reklamowe, które wyglądają na afiliacyjne. Jeśli interesują Cię strony mainstreamowe, generujące duży ruch, warto sprawdzić reklamy w najpopularniejszych portalach. Facebook nie dostarczy aż tylu informacji, jednak warto przejrzeć ich system reklamowy i przeanalizować nisze w oparciu o dane demograficzne.
2. Narzędzia, narzędzia i jeszcze raz narzędzia. Podobnie jak w przeszłości różne narzędzia były wykorzystywane w badaniach i monitorowaniu, tak wraz z rozwojem technologii stosowane są także w sieciach partnerskich. Można wykorzystać kilka z dostępnych narzędzi dla ułatwienia poszukiwania interesujących ofert, np. What Runs Where (http://www.whatrunswhere.com). Warto również posłużyć się słowami kluczami dla danej kategorii. Intuicyjnie wybrane słowa kluczowe można wpisać w Google i rozpocząć swoje poszukiwania, poza tym narzędzie WRW wyszykuje setki reklam tekstowych i tych w postaci graficznej. Dzięki temu uzyskujesz pełen obraz tego jak dany obszar jest aktualnie reklamowany.
3. Sieci Afiliacyjne. Również starym sposobem, ale wciąż dobrze sprawdzającym się są Sieci Programów Partnerskich. Jeśli nie masz wielu przyjaciół w branży znających się na rzeczy, warto wykorzystać Opiekunów Wydawców, którzy są darmowym źródłem informacji. Rynek afiliacyjny jest dobry, ponieważ jest dosyć kapitalistyczny i darmowy co znaczy, że Sieci są konkurencyjne w stosunku do siebie. Sytuacja taka sprzyja dalszemu rozwojowi i poszerzaniu swojego zasięgu i jedną z konsekwencji jest pojawienie się Opiekunów Wydawców. Większość Sieci prowadzi kampanie mailingowe przedstawiające najbardziej topowe oferty na rynku afiliacyjnym, warto je dodatkowo skonsultować z Opiekunem, aby wybrać te najbardziej rentowne.
4. Obserwacja trendów. Oprócz śledzenia najpopularniejszych ofert w sieciach, warto również stawiać na kreatywność i tworzyć swoje własne pomysły. Jednym ze sposobów jest obserwowanie bieżących trendów w społeczeństwie. Google posiada narzędzie ułatwiające te poszukiwania, wystarczy wejść na stronę http://www.google.com/trends/. Tutaj możesz odkryć najpopularniejsze wyniki wyszukiwania, a następnie zagłębić się w temat jeszcze bardziej. Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie trendów w samych Social Media, tutaj przydatny będzie Twitter. Istnieje również kilka stron zajmujących się agregacją trendów zarówno na Twitterze, jak i innych portalach społecznościowych, warto poświęcić trochę czasu w Google, aby szerzej przyjrzeć się tej tematyce. W jaki sposób wykorzystać te informacje? Możesz poszerzyć target już istniejących ofert, kierując konkretne przypadki do innych grup demograficznych, poza tym wprowadzić nowe firmy do danej tematyki, a także dodać kolejne słowa kluczowe podpinając do nich kolejne oferty.
Co zrobić z tymi pomysłami?
Teraz kiedy wiesz w jaki sposób poszukiwać pomysłów i możliwości, następnym krokiem jest działanie. Na początek warto zapisać swoje najważniejsze pomysły na kartce papieru. Wypisując kilka kampanii, które mają potencjał dodając do nich kilka ogólnych uwag w jaki sposób dotrzeć do celu uzyskujesz pełniejszy obraz sytuacji. Należy tutaj uwzględnić także grupy docelowe i ich profil demograficzny (m.in. wiek, zamieszkanie, dochód), ilość zamieszczonych reklam i ich format, a także rodzaj stron na których powinny się znajdywać, a także ich średni koszt. Nie chodzi tutaj o stworzenie czegoś niemożliwego do realizacji, czy wręcz szalonego, raczej chodzi o realne określenie swoich możliwości. Na początku zawsze najważniejsze jest ukierunkowanie swoich działań tak, aby osiągnąć założone cele.
Wprowadzanie swoich pomysłów w życie
Teraz kiedy mamy już klika pomysłów i zestaw notatek na temat tego, jak warto zacząć, wszystko skupia się na zrobieniu pierwszego kroku w stronę realizacji. Przejrzyj Sieci i sprawdź, które oferty w twojej niszy są na topie i jakie wypłaty można za nie otrzymać. Zarejestruj domenę w swojej niszy i skonfiguruj 2-3 strony w oparciu o swoją wizję wykorzystania danej tematyki. Następnie przetestuj przynajmniej jedną replikę strony i jedną z oryginalnych stron, którą przygotowałeś.
Wszystkie podane tu wskazówki są łatwe w realizacji. Podpowiemy także, że aktualnie najpopularniejszymi niszami w 2012 roku są: korejestracja, urządzenia mobilne, edukacja, serwisy randkowe oraz ubezpieczenia. Trudnym etapem jest konwersja ruchu na stronie docelowej, a jeszcze trudniejsze jest jej tanie uzyskanie. Polecamy dalszą lekturę Afilioteki, aby odkryć kolejne tajniki marketingu afiliacyjnego.
Wszystkim początkującym życzymy powodzenia w pierwszych krokach swojego własnego biznesu online!