Afilioteka powstała z myślą, aby pomóc w odnalezieniu odpowiedzi na to nurtujące pytanie. Wiele osób zastanawia się jak to zrobić,jak zarobić w Internecie? Otóż odpowiedź nie jest wcale tak trudna, sęk tkwi w dobrym pomyśle, odnalezieniu swojej niszy i wykorzystaniu istniejących narzędzi.
Pierwsze kroki w kierunku własnego biznesu w sieci
W sieci istnieje wiele rozwiązań, które można wykorzystać w celu prowadzenia skutecznych działań zarobkowych. Warto zacząć od stworzenia strategii działań, ponieważ możliwości jest naprawdę wiele – możesz o nich przeczytać tutaj.
Jeśli prowadzisz już własną stronę internetową lub bloga, warto pomyśleć o programach partnerskich, które są jednym z najłatwiejszych sposobów na zarobek. Chcesz wiedzieć od czego powinieneś zacząć? Zajrzyj do artykułu poświęconego realnemu zarabianiu w programach partnerskich. Często sieci afiliacyjne zarządzające programami mają różne atrakcyjne formy wynagradzania swoich partnerów, przy czym Reklamodawcy również dbają o swoich Wydawców. W końcu to dla nich przyczyniamy się do generowania sprzedaży i sprowadzamy ruch na ich strony, zatem stosują oni różnego rodzaju zachęty i dodatkowe bonusy. Na ten temat możesz dowiedzieć się więcej z artykułu wprowadzającego w świat marketingu afiliacyjnego.
W jaki sposób działać?
Z punktu widzenia Reklamodawcy – sieci afiliacyjne są jednym z najlepszych i najskuteczniejszych narzędzi marketingowych i reklamowych. Warto zatem poświęcić swój czas nawiązując z nimi współpracę. Jeśli jesteś jedną z tych osób, które posiadają już własną stronę internetową – Twoja sytuacja jest nieco łatwiejsza. Wystarczy, że zaczniesz od poszukiwań. Możesz w tym celu wykorzystać istniejące sieci afiliacyjne, wyszukiwarki, bezpośrednie strony Reklamodawców i agencji reklamowych, warto zajrzeć także na wybrane fora tematyczne lub po prostu wybrać się na konferencję poświęconą tematyce marketingu afiliacyjnego. Więcej na temat każdej z metod możesz przeczytać tutaj.
Czas na kilka słów o zarobkach
Jeśli masz już w głowie pewien pomysł, ale wciąż nie wiesz jak całość rzeczywiście funkcjonuje to podejrzewam, że zainteresuje Cię odpowiedź na pytanie – ile ja mogę na tym zarobić? Zatem przejdźmy do istotniejszej kwestii – jak wygląda zarobek z pracy w programach partnerskich? Istnieją różne formy rozliczeń, a do jednej z najczęściej stosowanych należy Pay per Click. Metoda ta polega na tym, że kiedy użytkownik kliknie na dany link lub baner zamieszczony na Twojej stronie, sieć zarządzająca programem partnerskim nalicza Ci odpowiednią kwotę za każde dokonane kliknięcie. Niestety metoda ta ma swoją wadę – najczęściej koszt za wygenerowanie jednego kliknięcia jest dość niski. Jednak dla równowagi istnieje również metoda Pay per Action – wymaga ona większego zaangażowania ze strony użytkownika. W tym wypadku sieć śledzi dalsze działania użytkowników po kliknięciu w link z Twojej strony. Zarabiasz, jeśli odwiedzający zdecyduje się na zakup produktu (otrzymujesz procent od sprzedaży), pozostawienie swoich danych, np. zapisując się do newslettera lub przegląda stronę przez dłuższy czas. Wszelkie szczegóły związane z oferowanymi przez Reklamodawców formami rozliczeń możesz poznać za pośrednictwem sieci zarządzającej programem partnerskim, jeszcze zanim zdecydujesz się na przystąpienie do niego.
Nie czekaj – zajmij się dalszą lekturą i zacznij zarabiać!
Zaintrygował Cię ten pomysł na własny biznes online? Przedstawione tu wiadomości to zaledwie początek drogi w marketingu afiliacyjnym. Polecam rozszerzenie omówionych tu informacji za pośrednictwem obszernego poradnika przygotowanego specjalnie dla osób zaczynających przygodę z biznesem w sieci:
Część 1: Programy partnerskie – Ten fragment stanowi wprowadzenie do podstawowych zagadnień związanych z programami partnerskimi. Dowiesz się kim są Wydawcy, Reklamodawcy, a także na prostym przykładzie odtwarzamy sposób funkcjonowania marketingu afiliacyjnego.
Część 2: Oferty, płatności i optymalizacja – Ta część jest chyba najbardziej interesująca dla początkujących. W tym artykule rozwijamy zagadnienia związane z formatem ofert dostępnych w programach, a przede wszystkim szeroko omawiamy dostępne metody płatności.
Część 3: Rola Wydawców – Stąd dowiesz się jak zacząć działać w roli skutecznego Wydawcy. Radzimy jak krok po kroku odnaleźć się w świecie marketingu afiliacyjnego – od samego pomysłu, zrozumienia struktur, odnalezienia grupy odbiorców, aż po aplikację do członkostwa w programie partnerskim.
Część 4: Oferty partnerskie – Na początek dowiedz się czym są oferty partnerskie, co się na nie składa oraz w jaki sposób funkcjonują. Następne działanie to ich konfiguracja i ustawienie wypłat. Na co czekasz? Zabieraj się za lekturę!
Część 5: Grupy docelowe i działania Wydawców – Chcesz wiedzieć w jaki sposób zaplanować konstrukcję strony, tak aby była funkcjonalna i angażująca dla odbiorców? Jak dotrzeć do ludzi i wzbudzić ich zainteresowanie? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, koniecznie zajrzyj do części 5 naszego poradnika!
Część 6: Atrakcyjne programy partnerskie dla Wydawców – Ten artykuł pozwoli Ci odkryć elementy na które powinieneś zwracać uwagę wybierając program partnerski. Co będzie dla Ciebie korzystne? Kiedy program nie jest rentowny? Zajrzyj i dowiedz się sam!
Część 7: Rekrutacja Wydawców – Ostatnia część poradnika napisana jest z perspektywy Reklamodawcy. Tutaj dowiesz się jak wygląda proces rekrutacji Wydawców do wybranego programu partnerskiego. Czego możesz się spodziewać? W jaki sposób się komunikować? Odpowiedzi na te pytania i nie tylko te, znajdziesz w 7 części z serii Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy.
Na koniec życzę wszystkim owocnej lektury i wielu sukcesów w podejmowanych inicjatywach w świecie marketingu afiliacyjnego.
Masz jakieś sugestie? Pomysły? A może doświadczenia z branży? Bardzo chętnie usłyszymy o każdym z nich!