Współczynnik zaangażowania mobilnych reklam może zostać poprawiony o 35% dzięki dodaniu do nich wideo, tak wynika z nowego badania Medialets. Po obserwacji mobilnych reklam wykorzystujących media, okazało się, że te do których dołączony jest film wideo uzyskały o 35% wyższy współczynnik zaangażowania. Użytkownicy, którzy zdecydowali się na uruchomienie tych mobilnych reklam poświęcili średnio 20 sekund na ich obejrzenie. Integrowanie wideo lub katalogu informacji o produkcie z reklamą, może zwiększyć średni czas poświęcony na reklamę z 20 sekund do ponad 1 minuty.
Procent reklam zawierających wideo w podziale na tablety i smartphony
Pomimo tych cyfr, jedynie 30 procent mobilnych reklam dostosowanych do tabletów zawiera wideo, a w przypadku smartphonów jest to wyłącznie 12%. Firmy sprawdzające skuteczność wykorzystania mobilnych mediów, zaczęły rozwijać swoje reklamy dostosowując je do różnych środowisk urządzeń. Część kampanii reklamowych wzbogaconych o media wykorzystujących różnorodne środowiska urządzeń podwoiła swoje działania z 20% w pierwszym kwartale 2011 roku do 40% w pierwszym kwartale 2012 roku.
Według raportu Medialets, spośród wzbogaconych formatów reklam mobilnych, rozszerzające się banery są dwukrotnie bardziej popularnie niż te w postaci nierozszerzających się banerów i reklam w formacie przerywającym przeglądanie stron internetowych.
Reklamy dostosowane do urządzeń w postaci słuchawki zawierają 64% reklam rozszerzających się, 22% reklam w formacie przerywającym przeglądanie stron www i 14% reklam w postaci banerów. W przypadku większych urządzeń mobilnych takich jak tablet, które przystosowane są do odczytu większych banerów – 60% reklam jest rozszerzalnych, 26% stanowią banery, a 14% to reklamy przerywające przeglądanie stron.
Tempo rozwoju w całym środowisku mobilnym waha się od 1,2% na Androidzie do 1,6% dla reklam na stronach mobilnych, iPady natomiast znajdują się na poziomie 1,5%, a iPhony – 1,3%. Od kiedy udostępnione zostały dane Medialets z pierwszego kwartału, firmy będą obserwować dalszy rozwój i sukces odniesiony przez mobilne reklamy wideo i podział reklam pod względem dostosowania do różnorodnych środowisk urządzeń.
Dane odzwierciedlają działanie mobilnych reklam na platformie reklamowej firmy Medialets uzyskane w pierwszym kwartale 2012 roku.