Kiedy zajmujemy się działalnością w obrębie marketingu internetowego zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z możliwości łączenia go z sytuacjami poza światem online. Wiele czasu poświęcamy na poszukiwanie nowych metod zarabiania w Sieci, zamykając się w jego obrębie, a w tym czasie możemy przegapić możliwości znajdujące się na wyciągnięcie ręki.
Kilka lat temu, jeden z użytkowników Sieci Afiliacyjnych zrobił eksperyment dotyczący marketingu internetowego. Był pasjonatem kasyn i gier hazardowych w związku z czym zainteresował się tematem graczy pokera, bingo i ruletki w wydaniu online. Z jego obserwacji w świecie offline wynikło, że gracze spotykają się na turnieje w każdy sobotni wieczór. Były to osoby głównie starsze, ale od czasu do czasu pojawiali się także odważniejsi gracze w różnych przedziałach wiekowych. Poza tym zainteresował się także związaną z tym biznesem w wydaniu online Siecią Afiliacyjną o nazwie Casinoblasters, którzy to oferują użytkownikom zawierający gry plik, możliwy do ściągnięcia i wypalenia oprogramowania Casino na płytach CD. Ściągnięte oprogramowanie opatrzone jest ID Wydawcy. W tym czasie bohater przytaczanej historii zarabiał głównie za pomocą systemu CPA (Cost per Action), a dokładniej zarabiał dzięki każdemu użytkownikowi, który za jego pośrednictwem zarejestrował w wybranych serwisach. Kiedy odkrył możliwości płynące ze współpracy z nowo odkrytą Siecią nagrał 150 płyt z oprogramowaniem Casino, a do każdej z nich postanowił dołączyć oznaczenie „darmowy bonus za rejestrację” co wiązało się z zyskiem wysokości 400 dolarów. Dodatkowo przygotował poradnik do każdej z zamieszonych na płycie gier, który to nazwał przewodnikiem dla graczy. Ostatecznie rozwinął swój pomysł na tyle, że zaczął je reklamować hasłem:
„Chcesz zostać lepszym graczem? Zatem graj online otrzymując bonus przy darmowej rejestracji i doskonal swoje umiejętności”
Kiedy udało mu się rozdać wszystkie płyty wśród graczy tradycyjnych kasyn, co zajęło mu ponad tydzień, wyczekiwał w napięciu na wyniki i sprawdzał swoje statystyki w Sieci. Obawiał się, że konwersja może być niska ze względu na dominację osób starszych w grupie, ale ostatecznie udało mu się uzyskać 27 zarejestrowanych graczy, a każdy z nich dokonał pierwszej wpłaty! Taka sytuacja pozycjonowała naszego bohatera, jako Wydawcę o poziomie CPA wysokości 200 dolarów za każdego z nowych graczy, a w ostatecznym rachunku zarobił aż 5400 dolarów!
Przestawiona historia pokazuje w jak kreatywny i prosty sposób można łączyć oba światy czerpiąc z tego zyski. To tylko jeden z niewielu pomysłów na łączenie obu dziedzin, ważna jest umiejętność zintegrowania przestrzeni Internetu z realnym światem. Należy pomyśleć o tym w jaki sposób możemy zaspokoić czyjeś potrzeby za pomocą wypracowanych przez siebie pomysłów i narzędzi przy użyciu Sieci Afiliacyjnych. Im bardziej skoncentrujecie się w obrębie danej grupy odbiorców, tym większą konwersję osiągniecie (jak w każdej odmianie marketingu). Czy kiedykolwiek spróbowaliście wydrukować 100 wlepek z adresem swoich stron internetowych i umieścić je we wszystkich możliwych widocznych miejscach? Ciekawi jesteście jakie byłyby wyniki waszego eksparymentu? Zatem do dzieła!
Chętnie przeczytamy o waszych sukcesach w integracji marketingu online i offline, zatem czekamy na wasze komentarze!