Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy część 3: Rola Wydawców

Zrozumieć Marketing Afiliacyjny

Do tej pory pisaliśmy już o programach partnerskich i podstawach tworzenia ofert, a teraz nadszedł czas na pomysły dotyczące waszych nowych sprzedaży prowadzonych drogą online. W tym poście przybliżymy role Wydawców, jak myśleć z perspektywy Wydawcy i w jaki sposób Wydawcy prowadzą swój biznes.

Rola Wydawcy

Aby lepiej zarządzać Wydawcami, którzy dołączyli do twojego programu partnerskiego musisz zrozumieć ich postawę. Musisz wiedzieć czego oczekują, czego poszukują w programach partnerskich i jakich narzędzi potrzebują, aby odnieść sukces. Jedną z najważniejszych kwestii dla Wydawcy jest możliwość reprezentowania produktu lub oferty do której mają zaufanie, którą znają i sami chcieliby ją kupić i używać na co dzień. Z tego powodu większość Wydawców wybiera produkty związane z ich zainteresowaniami lub obszarami w których posiadają wiedzę. Pomaga im to w działaniu dając możliwość poszerzania i wykorzystania wiedzy, pasji i zainteresowań potrzebnych do skutecznej promocji twoich ofert.

Wydawcy często są najefektywniejszą drogą do generowania sprzedaży z niskim ryzykiem. Poza tym umożliwiają firmom dotrzeć do konsumentów do których w innym przypadku nie mielibyśmy dostępu. Jednakże, aby w pełni wykorzystać ten kanał marketingowy musisz zacząć myśleć jak Wydawca. Niezawodne zarządzanie Wydawcami oznacza znajomość metod rekrutacji właściwych Wydawców i zapewnienie im odpowiednich narzędzi, aby odnieśli sukces.

Myśleć jak Wydawca

Rekrutując Wydawców musisz zrozumieć ich potrzeby i czynniki, które napędzają ich do działania. Będziesz miał trudności z rekrutacją jeśli Wydawcy będą zawiedzeni po wizycie na twojej stronie, płatności będą niskie lub jeśli umowa partnerska będzie niewystarczająco sprecyzowana. Wydawcy starają się zarabiać na dotychczas wygenerowanym ruchu lub poświęcają masę czasu na jego tworzenie. Pomyśl o tym jak o inwestycji w nieruchomości. Jeśli zainwestujesz setki lub tysiące dolarów na zakup mieszkania i poświęcisz wszystkie weekendy przez 2 lata na jego remont będziesz następnie chciał sprzedać je za najwyższą z możliwych stawek. Wydawcy postępują w ten sam sposób ze swoim ruchem i jak możesz sobie wyobrazić są pasjonatami swojej pracy.

Pierwszą rzeczą na którą zwracają uwagę jest dobór właściwej oferty. Jeśli oferta nie pasuje to ich źródeł ruchu, ich użytkownicy nie będą przynosić konwersji przez co nie będą zarabiać (ty również). Przykładowo, jeśli prowadzą stronę dotyczącą Hollywodzkich produkcji filmowych, będą poszukiwali ofert związanych z tą samą niszą zainteresowań. Prawdopodobnie będą poszukiwać ofert związanych z promocją celebrytów. Jeśli starają się zarabiać na swoim ruchu będą korzystać z Google Adwords, ofert o niskich cenach, darmowych wersji próbnych lub formularzy rejestracyjnych, które najlepiej sprawdzają się wśród tej grupy docelowej. W CPA (Cost per Action) Wydawcy muszą mieć pewność, że promowane przez nich oferty dopasowane są do ich odbiorców.

A na samym szczycie wszystkich oczekiwań znajduje się informacja o świetnych wynikach wskaźnika konwersji. Jako Reklamodawca lub Sieć Afiliacyjna reprezentująca Reklamodawcę należy to do twoich obowiązków, aby upewnić się, że rozsądny odsetek osób trafiających do oferty w rzeczywistości przechodzi do jej realizacji. Jeśli wystąpi jakiś błąd w procesie sprzedaży i użytkownicy zatrzymają konwersję twoi Wydawcy zaczną tracić pieniądze w ciągu sekundy.

Drugą w kolejności najistotniejszą kwestią jest wypłacanie należności Wydawcom. Oznacza to, że oczekują oni jasnych warunków, konkurujących wypłat i elastycznych metod zarządzania. Wydawcy muszą ufać programom partnerskim, że będą otrzymywać wypłaty na czas. Możesz wyobrazić sobie frustrację związaną z wygenerowanym ruchem zakupowym dla oferty i nieotrzymaniem swojej należności na czas. To może doprowadzić biznes Wydawców do poważnych problemów i wstrzymania działalności.

Według tych samych zasad Wydawcy muszą ufać oprogramowaniu śledzącemu oferty twojego program partnerskiego. Chcą mieć pewność, że każda konwersja przez nich wygenerowana zostaje zarejestrowana i otrzymują za nią wynagrodzenie. Przestój i problemy w funkcjonowaniu oprogramowania śledzącego to najbardziej irytujące zjawiska dla każdego profesjonalnego Wydawcy.

Programy partnerskie odnoszące sukcesy dokładnie przedstawiają swoje oferty, tak że Wydawcy mogą jak najtrafniej dopasować je do swoich odbiorców, mają pewność konwersji ofert, zapewniają płatności na czas oraz mają niezawodne i godne zaufania oprogramowanie śledzące. Skonfiguruj swój program tak, aby zapewnić Wydawcom dokładne i przejrzyste dane oraz zestaw różnych narzędzi, aby pomóc im zarabiać pieniądze dla ciebie. Powinieneś zawsze testować nowe strony docelowe i banery lub staraj się wycisnąć kolejny 1% z twojego procesu konwersji.

Ponownie, upewnij się że dokładnie reprezentujesz swoje oferty, tak że Wydawcy mogą dostosować je do swojego ruchu. Upewnij się, że oferty są konwertowane. Miej pewność, że posiadasz konkurencyjne płatności i realizujesz je na czas, a także sprawdź oprogramowanie śledzące. Oprócz tych rzeczy, możesz poprawić swój biznes zapewniając jeszcze więcej danych i narzędzi. Być może uda ci się przetestować kilka nowych stron docelowych, masowo produkować niesamowite nowe banery lub poprawić swój proces konwersji o 1%.

Jak Wydawcy docierają do grup docelowych

Większość Wydawców skupia się na konkretniej grupie odbiorców co jest bardzo istotne jeśli chcą osiągnąć długofalowy sukces. Wybieranie specyficznej niszy lub przedmiotu jest jedną z najefektywniejszych metod budowania źródeł ruchu z maksymalnie dopasowaną grupą docelową. Przykładowo, Wydawca może wybrać „oprogramowanie finansów osobistych” zamiast „oprogramowania”. Pozwala to Wydawcom na tworzenie swoich własnych rynków i zebrać konkretną grupę docelową poszukującą pomocy z finansami osobistymi.

W celu zidentyfikowania potencjalnej niszy, która zapewni sukces, Wydawcy oceniają ich pasje, zainteresowania i hobby. Kiedy zawężą się już do kilku wybranych tematów, muszą wykonać bardzo szerokie badania, aby określić, które opcje będą najbardziej wykonalne, popularne i opłacalne. Wydawcy sprawdzają popyt na produkty związane z niszą, badają rynek i poziom konkurencji. Świetni Wydawcy wiedzą w jaki sposób zaspokoić istniejące potrzeby. Są w stanie znaleźć klientów ze specyficznymi potrzebami i oczekiwaniami, następnie zapewnić im rozwiązanie – twoje oferty.

Aplikacja do programu partnerskiego

Zanim Wydawca będzie mógł zająć się promocją twoich ofert musi złożyć aplikację do programu partnerskiego. Wydawca odwiedzi twoją stronę i wypełni aplikację, aby zostać członkiem programu. Aplikacja poprosi o dane osobowe (imię i nazwisko, adres, metodę płatności) i informacje o prowadzonej stronie (URL, nazwę i opis zawartości strony) i dostarczy zgodę na wykonywane usługi. Program partnerski musi sprawdzić i zatwierdzić/odrzucić Wydawcę, określić warunki płatności i wyjaśnić sposób działania oprogramowania śledzącego.

Co dalej?

Teraz kiedy znasz już nieco więcej informacji o Wydawcach, kim są i czego oczekują, możesz zacząć tworzyć swój program partnerski. Zachęcamy do dalszej lektury Afilioteki i poznawania tajników rozwijania swojego biznesu w Marketingu Afiliacyjnym!

Marketing Afiliacyjny dla twojej firmy: