Do tej pory nie wspomnieliśmy jeszcze o podejrzanych Sieciach Afiliacyjnych i niektórych sprytnych Reklamodawcach. Zatem nadeszła pora napisać kilka słów na ten temat.
Sprytni Reklamodawcy
Kiedy podejmujesz współpracę z setkami Reklamodawców, nieuniknione jest spotkanie także tych podstępnych. Łatwo jest myśleć, że wszyscy w tej branży są mili troszcząc się o siebie i jeśli tak sądzisz, to czeka cię konfrontacja z rzeczywistością.
Istnieją 3 typy Reklamodawców:
1. Ci, którzy zarządzają swoim programem partnerskim na własną rękę, mając oddany zespół współpracowników
2. Ci, którzy zlecają zarządzanie programem Sieci, ale wciąż zatwierdzają samodzielnie uzyskane leady i sprzedaże
3. Ci, którzy zarządzają swoim programem partnerskim samodzielnie (jednoosobowa reprezentacja)
Ze wszystkimi Reklamodawcami zdarzają się problemy, jednak najczęściej dotyczą one tych w obrębie typu 2 i 3.
Zatem w jaki sposób Reklamodawcy mogą próbować cię oszukać po skutecznie uzyskanej konwersji?
Czyszczenie leadów – niestety jest to bardzo powszechne działanie w tej branży. Dochodzi do tego na poziomie Reklamodawcy i Sieci. Czyszczenie leadów oznacza, że Reklamodawca lub Sieć nie uwzględnia pewnej liczby uzyskanych przez Wydawcę leadów, przechwytując zysk na swoje konto z czego Wydawca często nie zdaje sobie nawet sprawy. W jaki sposób z tym walczyć? Istnieje tylko jedna realna forma walki – generowanie leadów lokalnie, lub wykorzystanie pomocy znajomych, którzy gromadzą leady dla ciebie, a ty następnie przekazujesz je Reklamodawcy, dzięki czemu wiesz, za które zostałeś rozliczony i możesz go złapać na gorącym uczynku. Najważniejsze jest to, aby jak najszybciej podjąć tego typu działania jeśli podejrzewasz, że twój Reklamodawca może cię oszukiwać.
Lead Lag – Jest to związane z sektorem finansowym i odnosi się do czasu rozpatrywania wniosków o pożyczki lub karty kredytowe. Upewnij się, że twoi Reklamodawcy regularnie zatwierdzają lub odrzucają leady, które im wysyłasz. W jaki sposób z tym walczyć? Szybki e-mail do twojego Opiekuna Wydawców lub menagera Sieci zazwyczaj powoduje ich reakcję na zaistniały problem. Jeśli leady blokowane są zbyt długo po prostu zrezygnuj ze współpracy z danymi Reklamodawcami, ich strata!
Wysoki wskaźnik zwrotów – funkcjonuje wielu Reklamodawców, którzy mają bardzo wysoki wskaźnik zwrotów. W tej kwestii trzeba być bardzo ostrożnym, szczególnie jeżeli chodzi o strefę finansową. To twoim zadaniem jako Wydawcy jest dostarczyć leady, natomiast Reklamodawca nie powinien być uprawniony do ich zwrotu kiedy sprzedaje nieudaną aplikację, a w szczególności powinien się za nie rozliczyć. Niestety niektórzy Reklamodawcy nie rozumieją czym tak naprawdę lead jest. Jak z tym walczyć? Nie ma możliwości pominięcia tego tematu, jeśli Reklamodawca ma wysoki wskaźnik zwrotów, skontaktuj się z nim i poproś o wyjaśnienie. Jeśli nie jest skłonny do realizacji swoich działań, po prostu zakończ współpracę.
Testowe zamówienia – od czasu do czasu zdarza się tak, że Reklamodawca robi testowe zamówienia które następnie odrzuca, ale jeżeli „testowych” zamówień robi się podejrzliwie dużo, można zacząć się martwić. Dlaczego Reklamodawca testuje zamówienia pod twoim ID Wydawcy, czy nie posiada on ID testowego? Jak z tym walczyć? Zadaj Reklamodawcy pytanie postawione wyżej.
Licytowanie przez Reklamodawców własnej marki za pomocą własnego ID Wydawcy – jest to jedna z najbardziej denerwujących akcji podejmowanych przez Reklamodawców. Mogę wykonać całą pracę i przedstawić ofertę klientom, stworzyć dobrą stronę landingową, a jednak w przypadku kiedy nie zdecydują się na zakup od razu wychodzą ze strony. Po jakimś czasie klient decyduje się powrócić i dokonać zakupu, jednak nie robi tego tą samą drogą. Jeśli zapamiętał nazwę sklepu czy też produktu wyszukuje go za pomocą Google w którym to Reklamodawca zainwestował w swoją własną reklamę, która jest dla niego mniej kosztowna, niż wypłata prowizji dla Wydawcy. W takim przypadku mimo tego, że Reklamodawca początkowo uzyskał klienta dzięki danemu Wydawcy to nie otrzyma on za to stosownego wynagrodzenia. Zatem zanim przystąpisz do jakiejkolwiek kampanii, sprawdź jakie działania prowadzi Reklamodawca, ponieważ jest to bardzo powszechne działanie. W jaki sposób z tym walczyć? Jeśli możesz, przebij swojego Reklamodawcę jego własną marką i sprawdź z jak wieloma Wydawcami pogrywają w ten sposób.
Brak wypłat – Prawdopodobnie najgorszą rzeczą jaka może spotkać Wydawcę jest nieotrzymanie wynagrodzenia za wykonaną pracę. Pamiętaj o tym, że czasami Reklamodawcom może przydarzyć się spóźnienie w wypłacie, czy nawet zdarzy im się zapomnieć, ale istnieje różnica miedzy opóźnioną zapłatą, a jej zupełnym brakiem. Jak z tym walczyć? Na początku napisz e-maila swojemu zarządcy konta lub Opiekunowi Wydawców, jeśli nie otrzymasz odpowiedzi, spróbuj ponownie. Jeśli wciąż nie otrzymujesz odpowiedzi, skontaktuj się z prawnikiem, on pomoże ci napisać odpowiednie pismo, które zmusi Reklamodawcę do wypłaty należności. Pamiętaj, aby początkowo wypróbować potencjalnych Reklamodawców i zrobić odpowiedni research zanim przystąpisz do poważnej współpracy z którymkolwiek z nich inwestując swój czas i pieniądze. I najważniejsze ZAWSZE rób kopie zapasowe wszystkich danych, aby mieć zabezpieczenie, gdyby coś poszło nie po twojej myśli.
Sprytne Sieci Afiliacyjne
Uruchamianie swoich własnych kampanii – jeśli byłbyś Opiekunem Wydawców, otrzymującym wynagrodzenie za działania podlegających ci Wydawców i mającym dostęp do informacji, która kampania działa najlepiej, czy nie pokusiłbyś się aby zacząć swoją własną kampanię? Właśnie z tego powodu istnieje wielu Opiekunów Wydawców, którzy to robią i dlatego powinieneś chronić swoje skuteczne metody, nie zdradzając żadnych sekretów. Utrzymywanie twoich kampanii w tajemnicy nie tylko pomoże ci chronić twoje własne dochody, ale także ochroni twoją niszę. Chociażby skupiając się na słowach kluczowych, w jednej chwili dominujesz niszę, a zaraz po tym pojawia się jeden czy dwóch konkurentów. W tym przypadku, nie mamy możliwości walki z danym zjawiskiem.
Korzystanie z przekierowań – przekierowania PHP na ogół pokazują odsyłacze stron, zatem prawdopodobnie będziesz korzystać z tych które tego nie robią. Meta Redirects czy przekierowania Javascript na ogół sprawdzają się całkiem nieźle (pamiętaj jednak, że niektórzy ludzie wyłączają obsługę Javascript). Jeśli chcesz mieć całkowitą pewność pozostania w ukryciu, możesz zastosować podwójne przekierowania, dzięki czemu zapobiegniesz śledzenia przez Sieć lub przedstawisz faktyczne przekierowanie jako odsyłacz.
Kodowanie twoich SubID – Jeśli w dużym stopniu polegasz na Sub ID, nie nazywaj ich w stylu subid=marketing_afiliacyjny_blog tym sposobem podajesz swoje najważniejsze słowa kluczowe znajdujące się na stronie jak na tacy. Powinny one wyglądać mniej więcej tak – subid=9954412, jeśli nie wiesz w jaki sposób je kodować, zwyczajnie korzystaj z ich rzeczywistej wartości subid nadanej w arkuszu kalkulacyjnym. Jeśli jesteś dobry w PHP możesz stworzyć prosty skrypt śledzenia swoich działań, który zidentyfikuje subid z faktycznie wyszukiwanym wyrażeniem w twoich statystykach.
Postaw na swoim – Nie pozwól Sieci, aby wyciągała od ciebie informacje o źródłach ruchu, kiedy zaczniesz odnosić sukcesy w kampanii. Jeśli wygenerowany ruch zadowala Reklamodawców, wtedy Sieć nie ma się o co martwić (oprócz tego, że możesz zrezygnować z kampanii). Najważniejsze jest to, że ani Reklamodawca, ani Sieć nie zrezygnują z ciebie, nie chcąc tracić przyzwoitej liczby leadów wysyłanych przez ciebie.
Przedstawiliśmy powyżej zestaw informacji, które powstały w oparciu o kilkuletnie doświadczenia Wydawców, którzy nauczyli się prowadzić swoje działania nieco bardziej skrycie, szczególnie w kampaniach PPC. Chętnie poznamy wasze doświadczenia i działania przez was podjęte w celu ochrony swoich know-how. Zachęcamy do komentowania!